Training Syllabus:
PROJECT MANAGEMENT FOR HR PROFESSIONALS
Based on PMBOK 5th Edition 2013 (THE NEWEST PMBOK)
TRAINING OVERVIEW:
Peran HR Profesional dalam beberapa tahun terakhir telah berkembang jauh dari hanya berfungsi sebagai pendukung administratif. HR Departemen telah menjadi bagian integral dari proses perencanaan strategis. HR Specialist memainkan peran sentral dalam pemberdayaan Functional/Project Managers dan juga mengelola HR Projects mereka sendiri, seperti New Software HR / System, Implementasi HRIS, HR Project dalam proses Akuisisi & Merger, Staf Sourcing dan Reallocation. HR Projects juga mencakup inisiatif baru atau program perubahan seperti misalnya: large scale recruitment and/or downsizing; total rewards, succession planning, leadership development,incentive compensation, performance management, employee and executive compensation, jobevaluation, health and safety, dealing with human resource implications of mergers/acquisition/divestitures dan a wide range of other human resources areas dan seterusnya.
Semua Proyek tersebut memiliki keterbatasan dalam Waktu, Anggaran, Kualitas dan Sumber Daya. Oleh karena itu, HR Profesional perlu untuk terus mempertajam Keterampilan Project Management mereka, yang sangat penting untuk keberhasilan Proyek dan Organisasi secara keseluruhan. Pelatihan ini align/selaras dengan *PMBOK © Guide 5th edition 2013 (THE NEWEST PMBOK). PMBOK singkatan dari Project Management Body of Knowledge yang dikeluarkan oleh PMI (Project Management Institute).
Melalui Group Discussion, Workshop dan studi kasus HR-related Project, Para peserta akan diperkenalkan dengan metode yang teruji untuk merencanakan dan mengelola HR Projects dengan sukses. Selanjutnya, Para peserta akan memperkaya pemahaman mereka tentang bagaimana berkontribusi bagi keberhasilan Proyek lain dalam Organisasi.
TRAINING OBJECTIVES:
Setelah mengikuti pelatihan ini, maka Para Peserta akan mendapatkan pengetahuan dan skill Project Management di bidang Human Resouces, khususnya mampu:
• Memahami proses-proses dalam HR Project Management
• Memahami metodologi Project Management berdasarkan PMBOK 2013
• Memahami 5 process groups dalam Project Management berdasarkan PMBOK 2013: Initiation, Planning, Executing, Controlling/Monitoring, Closing
• Mengidentifikasi dan menganalisa Requirements dari HR Projects
• Mengembangkan HR Project Plan yang komprehensif
• Mengembangkan Project Change Control System
• Project Closure and Post Analysis
• Menggunakan PM Software – **Microsoft Project 2007/2010 dalam penyusunan Jadwal dan pembuatan Budget HR Projects
TRAINING MATERIAL OUTLINE:
HARI ke 1
1. HR Project Framework
2. HR Project Life Cycle
3. Major HR Activities
4. Identifying Major Stakeholders
o Types of Stakeholders
o Stakeholders’ Project Requirements
o Scope
o Schedule
o Cost/Budget
o Quality
o Communication
o Risk Consideration/Tolerance
o Procurement
HARI ke 2
1. HR Project Scope Management
• Scope of Services
• Recruitment Management
• Workforce Planning
• Induction Management
• Training Management
• Performance Management
• Compensation & Benefits
• Attendance Management
• Leave Management
• Benefits Management
• Overtime Management
• Employee Counseling
• Employee Information/Skill Management
• Grievance/Complaint Management
• Employee Survey
• Health & Safety
• Termination Process/Exit Interviews
2. HR Time Management
• Identifying Major Activities and Tasks
• Develop Project Schedule
• Controlling Schedule Changes
3. HR Cost Management
• Determine Activity Estimation
• Determine Project Budget
• Controlling Project Costs
HARI ke 3
1. HR Quality Management
• Determine Quality Requirements and Parameters
• Conducting Quality Assurance
• Conducting Quality Control
2. HR Communications Management
• Conducting Communication Analysis
• Performance Reporting
• Lessons learned
3. HR Risk Management
• Risk Identification Techniques
• Risk Analysis
• Risk Response
4. HR Procurement Management
• Identifying Project Procurement Requirements
• Acquiring Services
• Acquiring Products
• Vendor Selection
• Administrating Contracts
• Closing Contracts
VENUE : Jakarta (Maxone Hotel Menteng, Balairung Hotel Matraman, Sentral Hotel, Haris Tebet, Gd Muamalat Institute, Ibis Manggadua, Little Amaroossa Residence, Cosmo Amaroossa, Zodiak MT. Haryono, Grand Tjokro)
TRAINING DURATION : 3 days
TRAINING TIME :
Januari 2025 | Februari 2025 | Maret 2025 | April 2025 |
2 - 4 Januari 2025 | 3 - 5 Februari 2025 | 3 - 5 Maret 2025 | 7 - 9 April 2025 |
6 - 8 Januari 2025 | 10 - 12 Februari 2025 | 10 - 12 Maret 2025 | 14 - 16 April 2025 |
13 - 15 Januari 2025 | 17 - 19 Februari 2025 | 17 - 19 Maret 2025 | 21 - 23 April 2025 |
20 - 22 Januari 2025 | 24 - 26 Februari 2025 | 28 - 30 April 2025 | |
27 - 29 Januari 2025 | |||
Mei 2025 | Juni 2025 | Juli 2025 | Agustus 2025 |
5 - 7 Mei 2025 | 2 - 4 Juni 2025 | 1 - 3 Juli 2025 | 4 - 6 Agustus 2025 |
12 - 14 Mei 2025 | 9 - 11 Juni 2025 | 7 - 9 Juli 2025 | 11 - 13 Agustus 2025 |
19 - 21 Mei 2025 | 16 - 18 Juni 2025 | 14 - 16 Juli 2025 | 18 - 20 Agustus 2025 |
26 - 28 Mei 2025 | 23 - 25 Juni 2025 | 21 - 23 Juli 2025 | 25 - 27 Agustus 2025 |
28 - 30 Juli 2025 | |||
September 2025 | Oktober 2025 | November 2025 | Desember 2025 |
1 - 3 September 2025 | 6 - 8 Oktober 2025 | 3 - 5 November 2025 | 1 - 3 Desember 2025 |
8 - 10 September 2025 | 13 - 15 Oktober 2025 | 10 - 12 November 2025 | 8 - 10 Desember 2025 |
15 - 17 September 2025 | 20 - 22 Oktober 2025 | 17 - 19 November 2025 | 15 - 17 Desember 2025 |
22 - 24 September 2025 | 27 - 29 Oktober 2025 | 24 - 26 November 2025 | 22 - 24 Desember 2025 |
29 Sep - 1 Okt 2025 | 29 - 31 Desember 2025 |
INVESTMENT/PERSON :
1. Rp. 6.500.000/person (full fare) or
2. Rp. 6.250.000/person (early bird, payment 1 week before training) or
3. Rp. 5.950.000/person (if there are 3 persons or more from the same company)
FACILITIES FOR PARTICIPANTS:
1. Training Module
2. Flash Disk contains training material
3. Certificate
4. Stationeries: NoteBook and Ballpoint
5. T-Shirt
6. Backpack
7. Training Photo
8. Training room with Full AC facilities and multimedia
9. Lunch and twice coffeebreak every day of training
10. Qualified Instructor